Op de volgende vacature heeft www.Voordelige-Boekhouder.nl gereageerd:

Over de functie
De Manager Business Control & Intelligence voert diverse werkzaamheden uit op het gebied van Planning & Control, Cash & Treasury Management, Risk Management, BI en data analysis. De functie valt direct onder de CFO.

De belangrijkste taken van de Manager Business Control & Intelligence zijn:

  • Zorgdragen voor een uitstekend financieel beheer (budgetbewaking, debiteurenbewaking en het bewaken van de cash positie);
  • Opstellen van maandelijkse rapportages voor de directie, het management team en de afdelingsmanagers;
  • Opstellen van de periodieke financiële rapportages voor externe belanghebbenden zoals aandeelhouders, commissarissen en banken;
  • Beheren van het management informatiesysteem, inclusief key performance indicators en key risk indicators;
  • Implementeren en continu verbeteren van ‘self service BI’;
  • Implementeren en monitoren van de noodzakelijke rapportages vanuit de datawarehouse omgeving;
  • Opstellen van het jaarlijkse budget en de maandelijkse forecasts, uitvoeren van verschillenanalyses (PxQ);
  • Voorbereiden business cases en investeringsvoorstellen;
  • Het analyseren van de diverse rapportages, opstellen van samenvattingen en aangeven van verbeterpunten en adviezen aan directie en management;
  • Ondersteunen / adviseren van de medewerkers van de financiële administratie bij het uitvoeren van maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen;
  • In samenwerking met de Manager Financial Accounting & Reporting opstellen van de jaarrekening en het begeleiden van het controleproces van de externe auditor;
  • Maken van cashprojecties en uitvoeren van analyses naar afwijkingen tussen realisatie en projectie;
  • Leiden van en deelnemen aan diverse projecten namens finance;
  • Aansturen van een team van 8 specialisten.
  • Bewaken van de AO/IC conform het ISAE3402 control framework en het uitvoeren van internal audits.

Wat jij meeneemt

  • Afgeronde bedrijfseconomische opleiding op WO-niveau;
  • Minimaal 10 jaar werkervaring in soortgelijke functies;
  • Uitmuntende kennis en vaardigheid in het gebruik van MS Office (Excel en evt. Access);
  • Kennis en vaardigheid in gebruik van geautomatiseerde financieel administratieve systemen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Zelfstandig;
  • Analytisch vermogen;
  • Cijfermatig inzicht.
Categorieën: Vacatures

error: Voordelige-boekhouder.nl